.

استراکچر نصب پانل خورشیدی

استراکچرهای خورشیدی یکی از آن اجزای حیاتی یک نیروگاه خورشیدی  هستند که به طور قابل توجهی در افزایش بازده تولیدی نقش دارند. پانل ها باید در یک زاویه شیب بحرانی نصب شوند تا حداکثر  نور خورشید را بدون سایه جذب کنند و برای ساعات طولانی روز فعال باشند و عملکرد مطلوبی داشته باشند .

حداکثر بازده کلی  استراکچر نگه دارنده پانلهای خورشیدی  عمدتاً توسط نیروهای آیرودینامیکی تعیین می شود. مقررات بین المللی و همچنین رقابت بین صنایع تعریف می کند که آنها باید در مقابل فشارهای عظیم ناشی از سرعت هوای بیش از 120 کیلومتر در ساعت  مقاومت کنند . . علاوه بر این، آنها باید عمر مفید بیش از 20 سال را داشته باشند .رویکردهای سازه های پشتیبانی پنل خورشیدی ارائه شده است. تجزیه و تحلیل را می توان در تقسیم کرد

سازه های نصب کننده خورشیدی ستون های تکیه گاه ماژول های PV هستند که برای تولید برق از نور خورشید نصب شده اند. این سازه ها پنل های خورشیدی را در زاویه ای تنظیم می کنند که بتواند حداکثر تابش خورشیدی را جمع آوری کند.

استراکچرهای خورشیدی یکی از آن اجزای حیاتی یک نیروگاه خورشیدی  هستند که به طور قابل توجهی در افزایش بازده تولیدی نقش دارند. پانل ها باید در یک زاویه شیب بحرانی نصب شوند تا حداکثر  نور خورشید را بدون سایه جذب کنند و برای ساعات طولانی روز فعال باشند و عملکرد مطلوبی داشته باشند .

solar1

انواع مختلفی از سازه های نصب پانل خورشیدی در بازار وجود دارد، بنابراین ارزش مطالعه کامل  اطلاعات آنها  و انتخاب ایده آلی که تمام نیازهای شما را برآورده  کند را دارد .

نکات برجسته :

1. انواع استراکچرهای نصب خورشیدی

2. استراکچر نصب روی پشت بام

3. استراکچر نصب سقف شیروانی

4. استراکچر خورشیدی نصب شده روی زمین

1. انواع سازه های نصب خورشیدی

همه مکان های نصب سیستم خورشیدی یکسان نیستند. کاربردهای مختلف ، اراضی و منابع محیطی متفاوتی وجود دارد. از این رو، ساختار یکسان نمی تواند برای تک تک مشتریان مطلوب باشد. و این نیاز به چندین نوع سازه نصب خورشیدی را می طلبد. بنابراین سه نوع سازه نصب کننده خورشیدی وجود دارد که عبارتند از:

 

سازه نصب روی پشت بام

سازه نصب سقف شیروانی

سازه نصب روی زمین

تمام این 3 نوع ساختار نصب خورشیدی را می توان به چندین دسته طبقه بندی کرد. در زیر اطلاعات دقیق در مورد انواع سازه های نصب پنل خورشیدی ارائه شده است.

2. ساختار نصب روی پشت بام خورشیدی

در سیستم نصب روی پشت بام، پنل های PV خورشیدی بر روی سقف ساختمان نصب می شوند. این می تواند هر ساختمان مسکونی یا هر ساختمان تجاری/صنعتی باشد. ساختار نصب روی پشت بام بیشتر به دو نوع تقسیم می شود که عبارتند از:

2-1 سازه  استاندارد پشت بام

سازه استاندارد نصب روی پشت بام رایج ترین انتخاب بسیاری از مصرف کننده ها  است. اینها اساسی ترین سازه های نصب هستند که در سه نوع مختلف وجود دارند.

2-1-1 سازه  نصب ریلی: در سازه های نصب ریلی، پنل های خورشیدی از طریق مجموعه ای از گیره ها بر روی چندین ریل ثابت می شوند. ریل ها از آلومینیوم ساخته شده اند و با استفاده از دریل و پیچ و مهره به سقف شما متصل می شوند.

2-1-2 سیستم نصب بدون ریل/بالاست: ساختار نصب بدون ریل به ساختار نصب بالاست نیز معروف است. در این سازه پنل های خورشیدی با استفاده از سخت افزار مستقیماً با سقف ثابت می شوند. این یک روش مقرون به صرفه و آسان برای نصب پنل های خورشیدی بر روی پشت بام است.

2-1-3 سیستم نصب ریل مشترک: سیستم نصب ریل مشترک بسیار شبیه به سیستم ریلی است. در سیستم نصب ریلی از 4 ریل برای تثبیت 2 ردیف پنل خورشیدی استفاده می شود. در حالی که در سیستم ریلی مشترک تنها از 3 ریل برای نصب 2 ردیف استفاده خواهد شد. ریل میانی توسط هر دو ردیف مشترک خواهد بود.

solar2

solar3

2-2 ساختار پانل خورشیدی مرتفع

در ساختار پانل های خورشیدی مرتفع، پانل های خورشیدی در ارتفاع 10 تا 15 فوت نصب می شوند. فضای کمی از نوع اتاق در زیر سازه نصب وجود خواهد داشت. همچنین رایج ترین نوع سازه نصب است.

هزینه ساختار نصب خورشیدی حدود 9 تا 15 درصد از کل هزینه نیروگاه خورشیدی را تشکیل می دهد. درصد دقیق به اندازه نیروگاه بستگی دارد. در کوچکترها 9 درصد است در حالی که با افزایش اندازه نیروگاه به 15 درصد افزایش می یابد. قیمت دقیق سازه نصب روی پشت بام بایستی محاسبه شود .

solar4

 

solar5

3. سازه نصب سقف شیروانی

در سیستم نصب سقف شیروانی ، پنل های خورشیدی بر روی سوله محل شما ثابت می شوند.

solar6

solar7

4. ساختار خورشیدی نصب شده روی زمین

در سیستم خورشیدی نصب شده روی زمین، پنل های خورشیدی بر روی زمین نصب می شوند. زمینی که سازه خورشیدی در آن نصب می شود می تواند پارک، زمین بازی، زمین کشاورزی و غیره باشد. سه نوع سازه خورشیدی نصب شده روی زمین وجود دارد که در زیر ذکر شده است.

solar8

solar9

4-1 سازه نصب پایه: این رایج ترین نوع سازه نصب روی زمین است. در این سیستم زمینی برای قرار دادن لوله های عمودی محصور در فونداسیون بتنی حفاری می شود. زمین به اندازه کافی قوی است که بتواند سازه نصب را نگه دارد یا نه، پس از تجزیه و تحلیل سایت توسط کارشناسان خورشیدی نهایی می شود.

 

4-2 سازه نصب بالاست: در سازه های نصب خورشیدی بالاست، از لنگرهای بلوک بتنی پیش ساخته استفاده خواهد شد. ساختار خورشیدی شما با استفاده از مواد سیمانی ثابت می شود.

 

4-3 ساختار نصب قطب: ایده آل برای یک سیستم خورشیدی کوچک، به ویژه برای مقاصد مسکونی، ساختار نصب قطب بر روی یک پایه ساده که قطب است عمل می کند:

 

سازه نصب تک قطبی: در سیستم نصب تک قطبی، یک تیر فولادی ساده با لنگر بتنی روی زمین ثابت می شود. پنل های خورشیدی روی این قطب نصب خواهند شد.

 ساختار نصب چند قطبی: در سازه های نصب چند قطبی، تعدادی قطب در یک خط افقی استفاده می شود. پنل های خورشیدی روی این قطب ها نصب خواهند شد.

هزینه سازه زمینی

از آنجایی که پایه پنل خورشیدی روی زمین برای سالها از کل سیستم خورشیدی پشتیبانی می کند، کیفیت آن باید هوشمندانه انتخاب شود. و کیفیت تا حد زیادی به برند و قیمت بستگی دارد.

مزایای ساختار نصب

افزایش کارایی

سازه‌های نصب نقش مهمی در تعیین بازده کلی نیروگاه ، چه در پشت بام و چه در محل های دیگر  دارند. آنها ماژول های PV را در زوایای مناسب قرار می دهند  و با کج کردن پنل های خورشیدی حداکثر تولید انرژی را تضمین می کنند.

ارائه پشتیبانی و حفاظت

سازه های نصب تمام وزن پانل های خورشیدی را تحمل می کنند. آنها به پانل های خورشیدی کمک می کنند تا راحت استراحت کنند و کارآمد باشند. سازه های نصب کننده خورشیدی از پانل های خورشیدی در برابر آسیب محافظت می کنند.

قوی و بادوام

سازه های نصب خورشیدی برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید قوی و بادوام هستند. آنها مسئول افزایش طول عمر نیروگاه خورشیدی هستند.

در بسیاری از اشکال مختلف موجود است

آنها در انواع مختلفی از مواد مانند فولاد، آلومینیوم و غیره موجود هستند. مواد ساخته شده از آنها به شما اطمینان می دهد که بسیار بادوام، مقاوم در برابر خوردگی و بدون زنگ زدگی هستند.

جذب نوآوری های تکنولوژیکی

فن آوری های ساختار نصب به سرعت در حال توسعه هستند. در نتیجه هزینه سازه کاهش می یابد. همچنین فرآیند نصب آسانتر و سریعتر شده است. علاوه بر این، با نوآوری های تکنولوژیکی، سازه های نصب بادوام تر و سازنده تر می شوند.

برای مشاوره و برآورد نیاز شما در مورد سازه های نگه دارنده پانلها با شرکت بازرگانی و توسعه انرژی ثابت تماس بگیرید . 

مرجع خاص

محصولات مرتبط

محصولات برتر هفته