.

اینورتر خورشیدی

اینورتر  خورشیدی ، برق تولیدی پانل خورشیدی که جریان مستقیم DC می باشد به جریان متناوب AC تبدیل می کند .

اینورتر خورشیدی یا اینورتر PV، نوعی اینورتر قدرت است که جریان مستقیم متغیر (DC) خروجی پنل خورشیدی فتوولتائیک (PV) را به یک جریان متناوب فرکانس شهری (AC) تبدیل می‌کند که می‌تواند توسط یک شبکه الکتریکی محلی ویا خارج از شبکه استفاده می شود. اینورتر یکی از اجزای اصلی در یک سیستم فتوولتائیک است که امکان استفاده از تجهیزات معمولی AC را فراهم می کند. اینورترهای انرژی خورشیدی دارای عملکردهای ویژه ای هستند که برای استفاده با آرایه های فتوولتائیک سازگار شده اند، از جمله ردیابی نقطه حداکثر توان و محافظت در برابر جزیره شدن .

INVERTER1

طبقه بندی اینورترها

اینورترهای خورشیدی را می توان به چهار نوع کلی طبقه بندی کرد:

1-اینورترهای مستقل، در سیستم‌های ایزوله استفاده می‌شوند که در آن اینورتر انرژی DC خود را از باتری‌های شارژ شده توسط آرایه‌های فتوولتائیک می‌گیرد. بسیاری از اینورترهای مستقل از شارژرهای باتری یکپارچه برای شارژکردن باتری از منبع AC در صورت موجود بودن استفاده می کنند. معمولاً اینها به هیچ وجه با شبکه شهری ارتباط ندارند و به این ترتیب، نیازی به داشتن حفاظت ضد جزیره ای ندارند.

2-اینورترهای متصل به شبکه، که فاز را با موج سینوسی عرضه شده توسط شرکت تطبیق می دهند. اینورترهای متصل به شبکه طوری طراحی شده اند که به دلایل ایمنی در صورت قطع منبع برق به طور خودکار خاموش می شوند. آنها برق پشتیبان را در هنگام قطع برق ارائه نمی کنند.

3-اینورترهای پشتیبان باتری، اینورترهای ویژه ای هستند که برای جذب انرژی از باتری، مدیریت شارژ باتری از طریق شارژر داخلی و ارائه انرژی اضافی به شبکه برق طراحی شده اند. این اینورترها قادر به تامین انرژی AC برای بارهای انتخابی در هنگام قطع برق هستند و باید حفاظت ضد جزیره ای داشته باشند.

4-اینورترهای هیبریدی هوشمند، آرایه فتوولتائیک، ذخیره سازی باتری و شبکه شهری را مدیریت می کنند که همگی مستقیماً به واحد متصل می شوند. این سیستم‌های همه کاره مدرن معمولاً بسیار تطبیق‌پذیر هستند و می‌توانند برای برنامه‌های شبکه‌ای، مستقل یا پشتیبان‌گیری استفاده شوند، اما عملکرد اصلی آن‌ها خود مصرفی با استفاده از فضای ذخیره‌سازی است.

ردیابی حداکثر توان

اینورترهای خورشیدی از ردیابی نقطه حداکثر توان (MPPT) برای دریافت حداکثر توان ممکن از آرایه PV استفاده می کنند. سلول های خورشیدی رابطه پیچیده ای بین تابش خورشید، دما و مقاومت کل دارند که بازده خروجی غیرخطی به نام منحنی I-V ایجاد می کند. هدف سیستم MPPT نمونه برداری از خروجی سلول ها و تعیین مقاومت (بار) برای به دست آوردن حداکثر توان برای هر شرایط محیطی معین است.

ضریب پرشدن، که بیشتر با مخفف آن FF شناخته می شود، پارامتری است که در ارتباط با ولتاژ مدار باز (Voc) و جریان اتصال کوتاه (Isc) پانل، حداکثر توان یک سلول خورشیدی را تعیین می کند. ضریب پر شدن به عنوان نسبت حداکثر توان از سلول خورشیدی به حاصل ضرب Voc و Isc تعریف می شود.

INVERTER3

برای مشاوره در مورد انواع اینورتر خورشیدی و مدل مورد نیاز شما با شرکت بازرگانی و توسعه انرژی ثابت تماس بگیرید .

مرجع خاص

محصولات مرتبط

محصولات برتر هفته