.

کابل نیروگاه خورشیدی

در نیروگاه خورشیدی انواع کابلهای DC و AC  و کانکتورها و اتصالات مربوطه استفاده می شود . 

با توجه به افزایش علاقه به انرژی خورشیدی، انتظار می رود که تقاضا برای کابل های خورشیدی که از مس قلع دار، 1.5 میلی متر، 2.5 میلی متر، 4.0 میلی متر و غیره تشکیل شده اند، افزایش یابد. کابل های خورشیدی رسانه های انتقال جریان  تولید انرژی خورشیدی هستند. آنها دوستدار طبیعت و بسیار ایمن تر از پیشینیان خود هستند. آنها پنل های خورشیدی را به هم متصل می کنند.

cable1

مزایای کابل خورشیدی

کابل‌های خورشیدی علاوه بر دوست‌دار بودن با طبیعت، دارای مزایای زیادی هستند، آنها در میان سایرین با دوام قابل توجهی که بدون در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی و دمای آن حدود 30 سال دوام می‌آورند، برجسته هستند. کابل های خورشیدی در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می شوند. با انتشار دود کم، سمی بودن  کمتر و خورندگی در آتش مشخص می شود. کابل های خورشیدی می توانند در برابر شعله و آتش مقاومت کنند، به راحتی قابل نصب هستند و بدون مشکل بازیافت می شوند، همانطور که مقررات مدرن در مورد محیط زیست ایجاب می کند. رنگ های مختلف آنها شناسایی سریع آنها را امکان پذیر می کند.

cable2

فرآیند تولید کابل خورشیدی

کابل های خورشیدی  مس قلع دار، کابل خورشیدی 4.0 میلی متر، کابل خورشیدی 6.0 میلی متر، کابل خورشیدی 16.0 میلی متر، کابل خورشیدی پلی الفین ترکیبی و ترکیب پلی اولفین هالوژن صفر ساخته شده اند. همه موارد فوق باید برای تولید انرژی دوستدار طبیعت به نام انرژی سبز در نظر گرفته شود. کابل ها هنگام تولید آنها باید ویژگی های زیر را داشته باشند: مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی، مقاوم در برابر روغن های معدنی و اسیدها و قلیایی. حداکثر دمای کار رسانا باید 120 درجه سانتیگراد برای 20000 ساعت و حداقل باید 40- درجه سانتیگراد باشد. در مورد ویژگی های الکتریکی، آنها باید دارای موارد زیر باشند:

 ولتاژ کاری  1.5 (1.8) KV DC / 0.6/1.0 (1.2) KV AC, high-6.5 KV DC به مدت 5 دقیقه.

کابل های خورشیدی نیز باید در برابر ضربه، سایش و پارگی مقاوم باشند، حداقل شعاع خمش آن نباید بیش از 4 برابر قطر کلی باشد. این کابل باید با نیروی کشش ایمن خود مشخص شود - 50 نیوتن بر متر مربع استفاده می شود، اما همچنین مقاوم در برابر آب نمک هستند و به دلیل مواد ژاکتی مقاوم در برابر شعله بدون هالوژن می توان از آنها در محیط های بسته در شرایط خشک استفاده کرد.

cable3

با در نظر گرفتن اطلاعات فوق ،  کابل های خورشیدی بسیار ایمن، بادوام، مقاوم در برابر اثرات محیطی و بسیار قابل اعتماد هستند. مهمتر از آن هیچ آسیبی به محیط زیست نخواهند زد و ترسی از قطع برق یا مشکلات دیگر وجود ندارد، چیزی که اکثریت مردم در جریان مشکلات تامین برق با آن مواجه هستند. مهم نیست که منازل یا ادارات جریانی تضمین شده دارند و در حین کار قطع نمی‌شوند، زمان تلف نمی‌شود، هزینه زیادی صرف نمی‌شود و دود خطرناکی در حین کار خارج نمی‌شود که این همه آسیب به گرما و طبیعت وارد می‌کند.

cable4

جهت مشاوره در مورد کابلهای خورشیدی با شرکت بازرگانی و توسعه انرژی  ثابت تماس بگیرید .

مرجع خاص

محصولات مرتبط

محصولات برتر هفته