.

SABETENG_COMBINE_CYCLE
SABETENG_COMBINE_CYCLE

Combine cycle Power Plant

 نیروگاه سیکل ترکیبی در واقع ترکیبی از نیروگاه گازی و نیروگاه بخار است .  

دمای خروجی گازهای دودکش توربین گازی بسیار بالاست.درسیکل ترکیبی  گرمای هدر رفته از توربین گازی برای تولید بخار و  تولید برق اضافی از طریق یک توربین بخار استفاده می شود.توربین گاز یکی از کارآمدترین توربین ها برای تبدیل سوخت های گازی به توان مکانیکی یا برق است.

اخیراً، با بهبود راندمان سیکل ساده و کاهش قیمت گاز طبیعی، توربین‌های گازی به طور گسترده‌تری برای تولید نیروی بار پایه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به ویژه در حالت سیکل ترکیبی، که در آن گرمای هدر رفته در دیگهای بخار(بویلر ) گرمای ازدست رفته بازیافت می‌شود و برای انرژی الکتریکی اضافی تولید کند.در مسیرگازهای خروجی در یک بویلر بازیافت  ، آب سیکل تبدیل به بخارشده  که می‌تواند با یک توربین بخار و ژنراتور کوپل شده به انرژی الکتریکی تبدیل شود.

این نوع نیروگاه به تعداد فزاینده‌ای در سرتاسر جهان نصب می‌شود، مکانهایی که دسترسی به مقادیر قابل توجهی گاز طبیعی وجود دارد.همچنین می توان از این نیروگاه ها استفاده کرد تا بتوانند برق را به تنهایی یا در حالت ترکیبی حرارت و برق (CHP) تحویل دهند.

در نیروگاه سیکل ترکیبی همانطور که از نام آن پیداست، فناوری‌های گاز و بخار موجود را در یک واحد ترکیب می‌کند و باعث بهبود قابل توجهی در راندمان حرارتی نسبت به نیروگاه بخار معمولی می‌شود. در یک نیروگاه سیکل ترکیبی CCGT، با کانل کشی گاز خروجی از اگزوز توربین گاز به یک مولد بخار بازیابی حرارت، راندمان حرارتی تقریباً به 50 تا 60 درصد افزایش می یابد.گرمای بازیافتی در این فرآیند برای به حرکت درآوردن یک توربین بخار با خروجی الکتریکی تقریباً 50 درصد ژنراتور توربین گاز کافی است.

در بعضی از نیروگاههای سیکل ترکیبی (سیستم تک شفت ) ، توربین گاز و توربین بخار به یک ژنراتور واحد کوپل شده اند. برای راه‌اندازی یا کارکرد توربین گاز به تنهایی در این نیروگاهها ، می‌توان توربین بخار را با استفاده از کلاچ هیدرولیک جدا کرد. از نظر سرمایه گذاری کلی، یک سیستم تک شفت معمولاً حدود 5 درصد هزینه کمتری دارد، با سادگی عملیاتی آن معمولاً منجر به قابلیت اطمینان بالاتر می شود.

CCGT1

خدمات شرکت ثابت در حوزه نیروگاه سیکل ترکیبی:

  1.  مشاوره ، طراحی مهندسی ، طراحی تفضیلی
  2. تامین تجهیزات و قطعات  اصلی و جانبی مانند ژنراتور ، توربین گاز و توربین بخار ، بویلر بازیافت ، ترانسفورماتورهای اصلی و کمکی و ...
  3. عملیات نصب و راه اندازی 
  4. تعمیر و نگه داری 

CCGT2

جهت مشاوره در خصوص سرمایه گذاری در نیروگاههای مقیاس کوچک با شرکت بازرگانی و توسعه انرژی ثابت  تماس بگیرید.

مرجع خاص

محصول جدید

محصولات مرتبط

محصولات برتر هفته